Ugrás a fő tartalomra

Változó utakon.

Leváltottam épp Borit a konyhában, és kinyitottam a hűtőszekrényt....
Kolbász, házi szalonna, virsli, házi túró, szintén házi kecskesajt, kis Spanyol sonka, és még sorolhatnám....
Lenyúltam a dobozos tejért, és kivettem egy szelet kenyeret....lassan rágcsálni kezdtem a kenyeret és tejet kortyoltam rá....hihetetlen nehezen vetkőzi le az ember a szokásait....ahogy a tejet sosem töltöm pohárba, a mozdulat ahogy harapom a kenyeret, és hogy nem ülök le enni ha a konyhában eszem....
A tej és a kenyér hirtelen emlékek százait hozza elő....
Megint a Gát utcai lakásban vagyok, hideg van, a lakás nagy és üres....fél kiló kenyér és egy liter tej...ennyit tudok megvenni naponta....ezt esszük ketten a kutyával....
Érzem a kezemre simuló tejeszacskó hidegét...ahogy gyöngyödzik...ahogy a kenyérhéj roppan....hangtalanul eszem, majd lefekszem aludni....az kevés energiát fogyaszt így talán nem leszek éhes estére....
A cserépkályha üres szemekkel bámul rám....nincs több tüzelőm....bedugom a hősugárzót és a lábamhoz állítom, az mindig lelóg az ágyról.
Égett por illata lengi be a szobát....kutya egyenletesen szuszog mellettem...lassan én is álomba merülök....
Emma hirtelen a semmiből feltünve kacagva öleli át a lábamat....a dobozos tejet komótosan visszarakom a hűtőbe, a sonkából lecsippentek egy darabot és Emma kezébe nyomom...kacarászva elszalad vele.....


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nyúlszar paradoxon.

Szeretném leszögezni az elején hogy én csípem Bear Gryllst. Amit az a fószer végigcsinál az nem semmi! Jeges vízbe ugrálni, minden gusztustalan csúszómászót megenni, elefántszarból folyadékot préselni és meginni, hát ez nem gyerekjáték.... Minap erdőben bandukolt ahol talált egy adag rénszarvasszart. Pici dekoratív csokibogyók. Ezt a régiek mint a multivitamint fogyasztották! -Közli Bear Hopp be is kap egyet kettőt belőle miközben kitér arra hogy bizony ezek az állatok gyors emésztéssel vannak megáldva így voltaképp az anyagok nagyrésze (vitaminok, ásványi anyagok) megmaradnak benne ami nekünk segíthet a túlélésben. A Nyulak -magyarázza Bear -minimum egyszer megeszik az ürüléküket hogy a tápanyagokat jobban felhasználják. Nos itt bennem létrejött egy kis logikai görcs. Adott egy túlélési helyzet, ahol én mint túlélni vágyó szimbiózisba kerülök egy nyúllal. Nevezzük Dezsőnek. Na most akkor én honnan tudhatom meg, hogy Dezső elsőre szarja ki, vagy már a második körben? Mert ugyeb

Van Dyke technika....Cianotípia barna változat.

Ismertetek pár technikát azoknak akik foglalkoznak cianotípiával és hasonló eljárásokkal....a Van Dyke technika a cianotípia egy változata ám a végeredmény ez esetben egy barna nyomat. Lényeges dolog amit rengetegen kihagynak az a papír enyvezése. Nyúlenyvvel a papírt lekezeljük majd két napig pihenni hagyjuk. Az enyv hatására a papíron megjelenő fotó jóval sötétebb tónusú, kontrasztosabb lesz. a Recept: ferri-ammónium-citrát  : 9gramm, 33cc desztilláltvízben keverve míg áttetsző zöldes nem lesz. Bórkősav : 1,5gr 33cc desztillált vízben oldva ezüstnitrát : 3,8gr 33c desztillált vízben oldva Elsőnek keverjük a ferri amonnium citrátot a borkősavval....öntsük egybe a két folyadékot és lassú határozott ringatással keverjük el.... Az ezüstnitrátot lassan, óvatosan keverjük hozzá kissebb adagokként, hasonló mód keverve. A végeredmény egy áttetsző zöldes folyadék....ha nem áttetsző akkor valószínűleg kuka..... Fontos! a folyadék nem fényérzékeny amíg meg nem szárad! Ettől füget