Ugrás a fő tartalomra

Mikor lejár az egyéves gyász....

Sokáig gyászoltam ellopott biciklimet, és valahogy nem is akartam másikat....nem volt kedvem még egyszer ennyi pénzt beleölni egy biciklibe, hogy utána egy tetü ellopja mint a konámat....
A gyász lejárt és egyik nap csörgött a telefon....a bicikliboltos srác keresett.
-Van egy olyan váz amilyet keresel! szólt a telefonba....
Megigértem hogy elmegyek, de igazából fejben keresgéltem a kifogásokat hogy miért nem veszem meg...
Mikor megláttam eloszlott minden kifogásom....életemben ekkora böszme nagy vázat még nem láttam (63-as) ráadásul acél! Vastag robosztus jószág....szinte minden vacak volt rajta de nem is érdekelt....pontosan láttam, hogy fog rövidesen kinézni.
Világéletemben Mountain bike-om volt ez egy amolyan úriember váz....szakszerűbben szólva Klasszikus.
Kocsit kopottas fekete váz, de én már fejben vigyorogtam....micsoda szerencse hogy megtanultam bőrrel dolgozni és minden eszközöm megvan hozzá! Hát még hogy találtam egy antik fa borosdobozt ami pont passzol a csomagtartóra!
Még jó hogy pont minap nézegettem Brooks nyergeket (azt nem tudom megcsinálni) , meg fa kormányokat (azt jó eséllyel meg tudom csinálni)
Arra gondoltam hogy amit csak lehet én csinálok meg hozzá...mióta használom a saját bőr tokomat a telefonomhoz azóta biztos vagyok benne hogy amit magamnak csinálok meg az a legtartósabb....

Markolatnak bőrt fogok varrni rá, és a vázat is több helyen borítani fogom bőrrel....Bőr táskát is terveztem rá....hátul a fadoboz vert réz sarkokkal :)
A lámpa az még vacila tárgya...nem akarok krómozott műanyag cuccot rá, a régi fém lámpák meg dinamósak és az sem szerencsés....a világítás fontos....
Van erről egy sztorim...egyszer Calellából gyalogoltunk Lloretbe....szép táv de még közel volt a Caminó, ment a gyaloglás....a parton volt egy szakasz, ahol gyakorlatilag semmilyen világítás nem volt....
Gyakorlatilag volt a földön egy feket csík, ahol megszünt a fény és vaksötét volt....
Micsoda érzés volt átlépni azt a vonalat...a sötét herceg végre hazatér...templomába lép ahol a hőn szeretett fekete világ fogadja....mélyen szívtam magamba minden részecskéjét a fény hiányának majd közvetlen ezután hozzávetőlegesen 4-6 km/órás sebességgel karamboloztam egy pálmafával, pár perccel később pedig hivatalos látogatást tettem egy szép nagy gödörben....így kissé megtépázott méltósággal hagytam magam mögött világomat....
Szóval a világítás fontos!

Képeket akkor kaptok ha végeztem vele....addig

érjétek be ezekkel.... :)









Ilyesmi kormány lesz csak nem vadmalac színű :)


Brookséktól erre gondoltam....

No meg a telefontok :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nyúlszar paradoxon.

Szeretném leszögezni az elején hogy én csípem Bear Gryllst. Amit az a fószer végigcsinál az nem semmi! Jeges vízbe ugrálni, minden gusztustalan csúszómászót megenni, elefántszarból folyadékot préselni és meginni, hát ez nem gyerekjáték.... Minap erdőben bandukolt ahol talált egy adag rénszarvasszart. Pici dekoratív csokibogyók. Ezt a régiek mint a multivitamint fogyasztották! -Közli Bear Hopp be is kap egyet kettőt belőle miközben kitér arra hogy bizony ezek az állatok gyors emésztéssel vannak megáldva így voltaképp az anyagok nagyrésze (vitaminok, ásványi anyagok) megmaradnak benne ami nekünk segíthet a túlélésben. A Nyulak -magyarázza Bear -minimum egyszer megeszik az ürüléküket hogy a tápanyagokat jobban felhasználják. Nos itt bennem létrejött egy kis logikai görcs. Adott egy túlélési helyzet, ahol én mint túlélni vágyó szimbiózisba kerülök egy nyúllal. Nevezzük Dezsőnek. Na most akkor én honnan tudhatom meg, hogy Dezső elsőre szarja ki, vagy már a második körben? Mert ugyeb

Van Dyke technika....Cianotípia barna változat.

Ismertetek pár technikát azoknak akik foglalkoznak cianotípiával és hasonló eljárásokkal....a Van Dyke technika a cianotípia egy változata ám a végeredmény ez esetben egy barna nyomat. Lényeges dolog amit rengetegen kihagynak az a papír enyvezése. Nyúlenyvvel a papírt lekezeljük majd két napig pihenni hagyjuk. Az enyv hatására a papíron megjelenő fotó jóval sötétebb tónusú, kontrasztosabb lesz. a Recept: ferri-ammónium-citrát  : 9gramm, 33cc desztilláltvízben keverve míg áttetsző zöldes nem lesz. Bórkősav : 1,5gr 33cc desztillált vízben oldva ezüstnitrát : 3,8gr 33c desztillált vízben oldva Elsőnek keverjük a ferri amonnium citrátot a borkősavval....öntsük egybe a két folyadékot és lassú határozott ringatással keverjük el.... Az ezüstnitrátot lassan, óvatosan keverjük hozzá kissebb adagokként, hasonló mód keverve. A végeredmény egy áttetsző zöldes folyadék....ha nem áttetsző akkor valószínűleg kuka..... Fontos! a folyadék nem fényérzékeny amíg meg nem szárad! Ettől füget