2010. augusztus 22., vasárnap

Az Örmény

Az első évben mikor ideköltöztünk esett meg az eset....
Sétáltunk borival az utcán, mikor megláttunk egy pizzázót....kicsi helyiség, apró kiszolgáló, csúnyán összetört orral....
Naná hogy szimpatikus lett!
-Együnk egy pizzát! -mondtam Borinak
Ő is méregette kicsit a dolgot, majd rábólintott. Megrendeltük a pizzánkat, és beszélgettünk....egyszer csak a kisember megfordul....
-Ti magyarok vagytok! -mondta angolul.
Rábólintottunk. Kiszalad a pult mögül, kezet ráz velünk örömében hadar...
-Hát én ormeno vagyok! Mi barátok!
Borival összenéztünk...ormeno...hm....az meg mi fia borja?
Na pár perc alatt kihámoztuk, hogy Örmény és valamiért nagyon szereti a Magyarokat....
-Én sütöm a legjobb pizzát ebben a faluban! -kiabálta
-Sőt egész Spanyolországban én sütöm! Olaszországban vettem a receptet! 4700 márkát adtam érte!
Kóstold csak meg Magyar!
És valóban....a pizzája valami fenomenális volt!
Kiderült még sok dolog...bokszoló volt...kokóval egy csapatban játszott. Olyannyira hogy kokót várta nyár végére látogatóba....
-Elegem lett a boxból! -mondta egy nap
-Nem akarok hülye lenni öregkoromra...itt ez a kis pizzázó...imádom...nyáron itt vagyok, télen hazamegyek a családomhoz, meg a gyerekeimhez ott is van egy kis házam...boldog vagyok így...
Ősszel bezárt, és megbeszéltük, hogy tavasszal az első pizza a miénk lesz.
Tavasszal naponta mentünk a bolt felé, de csak nem nyitott ki majd nyár eleje felé láttuk, hogy mozgolódnak a boltban.
Nosza lassan pizzázunk!
Ám helyette egy kocsma nyitott....
Gondoltuk nagyobb helyre költözött, és megkérdeztük a kocsmárost hova ment az örmény?
Nézett minket egy darabig majd kibökte.
-Meghalt
Megszédültünk
-Tavaly hazafelé autóbalesetet szenvedett.
Borival úgy éreztük magunkat mint akiket fejbe vertek.....
Meghalt.
Pedig olyan boldog volt.
Egész volt az élete. Ő csinálta a legjobb pizzát.
És én még a nevét sem tudom.

1 megjegyzés:

Gabesz írta...

Artur Grigorian volt örmény származású boxoló, aki Kokóval egy csapatben bokszolt...mitadistem Ő volt az edző Sdunek Mester veje is.
De ő hálaég él még.
Bár ezen a vonalon érdemes lehet elindulni ha szeretnétek kideríteni esetleg valamit!