Ugrás a fő tartalomra

Széchényi Fürdő.

-Két jegyet kérek szépen. Mondom mosolyogva a pénztárosnak.
Istenem persze hogy mosolygok...évente egyszer jutok ide mikor itthon vagyok.....
-Elnézést ez csak egy.  Szólok halkan.
-Egyet kért! köpi felém flegmán a pénztáros
-Nem...ketten vagyunk és én két jegyet kértem....
-Háromezer......
Kis karórákat tol elénk....igen végre elérkezett ide is az órás rendszer!
Felcsatolom és megindulok Zolikával az öltözők felé,míg Bori a másik irányba indul....
-Hogy a francba kell ezt a szart kinyitni? morgolódom....
-Nemtom...szöszöl zolika is
-Baszod jobb volt nekem a kisöreg, aki mindig itt bóklászott...kinyitotta bezárta elmenet adtam neki egy kétszázast és sosem volt gond a cuccommal.....morogtam az orrom alatt míg a zárat babráltam....
-Navégre! megoldódott....
-Melyik medencét célozzuk meg? kérdezte Zolika
-A kevésbé meleget.....elsőre jó az....
Hideg csípi minden tagomat míg a medence felé sétálok....a víz felett a gőz folyamatos táncot lejt és a fények misztikussá varázsolják az egész helyet....
-Te! hallottál már Magyar szót? kérdezi Zolika
Elgondolkodom....szemben velünk spanyolok őket értem...mellettünk franciák....a szélén oroszok....a keringőben angolok....
-Nem én!
-Szerintem melyik Magyar nyugdíjasnak van erre pénze? kérdezi Bori
-Alanyi jogon kellene járjon nekik havonta legalább egy alkalom, vagy ha nem is ingyen de fillérekért....végülis az ő vizük is...
-Peeeersze...gúgyolódik Bori.....
-Elbaszott egy hely ez...sóhajt fel Zolika....
-Húzzunk át a melegebbikbe....javaslom....

Szapora futás a testről elpárolgó víz miatt a nulla fokot minusz húsznak érzem.....
Megkönnyebbülten csobbanunk bele a forrónak ható vízbe....
Letelepszünk egy lépcső közelébe és beszélgetni kezdünk.....sorsok, életek, minden olyan téma amit egy Magyar ember egy téli estén a forró termálvízben szívesen ecsetel...
Mellettünk egy bajszos figura sokáig csak hallgat, majd megszólal.
-Elnézést hogy beleszólok de hallottam miről beszélgetnek hozzáfűznék valamit ha nem sértem meg magukat.
-Nem dehogyis válaszolok, végre egy Magyar ember is van a fürdőben....
-A sorssal kapcsolatban mondanák valamit (helyesírási hibák nem elírások)
-Hallgatom....mondtam
-Há csak mer nekünk Magyaroknak nincs választásunk....kezdi...
-Mivel kapcsolatban? kérdem
-Há semmive se....vagy küzdesz vagy szaralak vagy...
-Hát már ez is két választás. jegyzi meg Zolika.
-Dehogy választás! Nekünk sorsunk küldetésünk van!
-Mer idefigyelj...minket már István idejében kiirtottak vagy négyszer!
-Kiirtottak???? kérdem
-Há megpróbáltak!
-De mi tiszták vagyunk ellenállunk! hadarta
-Tiszták? kérdem...én ebben nem hiszek keveredtünk mi is mint minden más nemzet....
-Micsoda! kiállt fel....nem keveredtünk mi senkivel sem a magyar genetika egyedi!
-Szóval a törökök itt 150 évig csak recskáztak? kérdem gúnyosan
-Pedig úgyis van az ahogy mondja! szólal meg mellettem egy női hang...feléfordulok alacsony ötvenes nő áll mellettem....
-Tetszik parancsolni? kérdem...
-Hát a magyar géneket szétszedték!
-Szét? kérdem
-Szét hát! Erősebb mindeggyiknél! És ha keveredik idegen génnel akkor azt is legyőzi!
-Tessék?????? kérdem hangosabban....
-Ahogy mondom! bebizonyitották a genetiologusok!
-Kik?
-Hát professzorok!
-Jó de melyik mondta ezt?
-Hát sok!
-Értem de tetszik tudni egy nevet?
-Hát olvasson csak utána!
-Én utánaolvastam és tudtommal az emberi genom rasszokra nem különíthető le....tekintetbe véve, hogy ötszáz évre viszamenőleg minden férfinak a földön van egy közös rokona....
-Eh nem érted te ezt! mondja fölényesen a bajszos....hát merre laksz te?
-Spanyolországban.
-Na akkor ez a te küldetésed!
-Mi? kérdem
-Hát visszaszerezni az iratokat!
-Miféle iratokat????
-Na idefigyelj....a spanyol királyi könyvtárban egy rejtett szekcióban őrzik a dokumentumokat hogy az a Kórtez....az dél amerikában kiirtott több százezer Magyart!
-Mit? kérdem majdnem felröhögve de visszafogtam magam.....
-Hát Magyart! Látod hogy semmit se tudsz e! Hát Kórtezék kiirtottak több szászezer Magyart!
-Dél amerikában?
-Ottan e!
-Mi is kereskedelmi utat kerestünk Indiába és mi is odakeveredtünk vagy mi? kérdem
-Hát azt én nem tudom de az biztos hogy ez a Kórtez ez odajött és elvitte az aranyunkat....
Zolika és Bori már nem tudja hova forduljon...Bori néha kérőn néz rám hogy fogjam inkább menekülőre...
-Na jó ha legközelebb megyek a királyhoz ezt azért megkérdezem tőle! mondom komolyan
-Na látod! mondja
-Olyan ez mint a fekete lyukak! Mondja
-Mármint? kérdem mert nem igazán látom az összefüggést
-Hát azokat se tudják hun vannak!
-Hogyne tudnák! felelek.....
-Há mondom hogy nem no!
-Keveri a sötét anyaggal azt nem tudják hol van mert nem kimutatható...mondom
-Há ezt mondom én is!
-Na jó mi lassan átmegyünk a másik medencébe.....szólok
-Majd találkozunk!
A másik medencébe érve hosszas röhögés után próbáltuk túltenni magunkat a sokkon....(a beszélgetés eredetileg részletesen kitért a kvantumfizikára, bozonokra, Newtoni gravitációra amit itt már nem írtam le megkímélve az olvasóim szellemi állapotát)

-Lassan menni kellene....javasolta Bori....
-Menjünk....szóltam
-Várjál már egy picit a Géza még akar kérdezni valamit! szólít meg az ottani társaság egy tagja és már ugrik is ki a vízből hogy hívja....
-Én megölöm...szólal meg Bori....
-Nyugi lerázom seperc...felelek....
pár perc várakozás és Géza már jön is...
-Na figyelj má...van itten egy dolog....
-Egen?
-Ismered a féjszbúkot nem?
-Persze...felelek
-Na van egy jobb! Benne van a Norvég meg a Svéd király is! Valami norvég kiment kínába és ott indította be...ingyenes....be lehet fizetni 500, vagy 2000 eurót....hát én kétezret fizettem tudod azalatt én nem foglalkozom semmivel...érted?
-Naszóval beraktam oszt el is felejtettem....eltelt pár hónap és már majdnem 4000 van belőle....tudod mert mindeni aki aládmegy az fizet! Megaztán innen is vásárolunk mindent! Olcsó! És van egy olyan is hogy elutazhatsz 6 hónapra és csak a kajádat kell fizetned!
Itt hangosan felhorkantam de sikerült köhögésnek álcáznom és szép lassan elbúcsúztunk....sok volt nekem ez arra az estére.....
És hogy mi a tanulság?

Megjegyzések

Unknown üzenete…
Aztadurva....egyébként elszomorító hogy mennyi mónikasón szocializálódott ember él ebben az országban.
A valódi kultúrális értékek már nem menők,inkább van helyette valóvilág,mórningsó....népbutító szarok ömlenek a tv-kből,ádiókból.
Az embernek már csak ki kell választania a világnézetének,és izlésének megfelelő agymosást!
Szomorú..:S
Balassa László üzenete…
Hidd el ez még egy finomított verzió volt ha mindent leírtam volna amit rám zúdítottak többen felkötnék magukat :)))))

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nyúlszar paradoxon.

Szeretném leszögezni az elején hogy én csípem Bear Gryllst. Amit az a fószer végigcsinál az nem semmi! Jeges vízbe ugrálni, minden gusztustalan csúszómászót megenni, elefántszarból folyadékot préselni és meginni, hát ez nem gyerekjáték.... Minap erdőben bandukolt ahol talált egy adag rénszarvasszart. Pici dekoratív csokibogyók. Ezt a régiek mint a multivitamint fogyasztották! -Közli Bear Hopp be is kap egyet kettőt belőle miközben kitér arra hogy bizony ezek az állatok gyors emésztéssel vannak megáldva így voltaképp az anyagok nagyrésze (vitaminok, ásványi anyagok) megmaradnak benne ami nekünk segíthet a túlélésben. A Nyulak -magyarázza Bear -minimum egyszer megeszik az ürüléküket hogy a tápanyagokat jobban felhasználják. Nos itt bennem létrejött egy kis logikai görcs. Adott egy túlélési helyzet, ahol én mint túlélni vágyó szimbiózisba kerülök egy nyúllal. Nevezzük Dezsőnek. Na most akkor én honnan tudhatom meg, hogy Dezső elsőre szarja ki, vagy már a második körben? Mert ugyeb

Van Dyke technika....Cianotípia barna változat.

Ismertetek pár technikát azoknak akik foglalkoznak cianotípiával és hasonló eljárásokkal....a Van Dyke technika a cianotípia egy változata ám a végeredmény ez esetben egy barna nyomat. Lényeges dolog amit rengetegen kihagynak az a papír enyvezése. Nyúlenyvvel a papírt lekezeljük majd két napig pihenni hagyjuk. Az enyv hatására a papíron megjelenő fotó jóval sötétebb tónusú, kontrasztosabb lesz. a Recept: ferri-ammónium-citrát  : 9gramm, 33cc desztilláltvízben keverve míg áttetsző zöldes nem lesz. Bórkősav : 1,5gr 33cc desztillált vízben oldva ezüstnitrát : 3,8gr 33c desztillált vízben oldva Elsőnek keverjük a ferri amonnium citrátot a borkősavval....öntsük egybe a két folyadékot és lassú határozott ringatással keverjük el.... Az ezüstnitrátot lassan, óvatosan keverjük hozzá kissebb adagokként, hasonló mód keverve. A végeredmény egy áttetsző zöldes folyadék....ha nem áttetsző akkor valószínűleg kuka..... Fontos! a folyadék nem fényérzékeny amíg meg nem szárad! Ettől füget