Ugrás a fő tartalomra

Epizód 4



Na szóval a Béla megúszta a szuperhalálcsapásomat a gumibottal és szép lassan abbamaradtak a magánszámai is…azért ez utóbbit sajnáltam.
Mellettük lakó Füleki-néni olyan volt mintha az Eméli életéből költözött volna hozzánk egy forgatási szünetet kihasználva. Nagyanyámék nagyon szerették velem egyetemben…vidékről költözött fel pestre de hogy mikor azt nem tudom megmondani…férjét nem ismertem jóval születésem előtt meghalt Füleki-néni pedig élte az özvegyasszonyok életét. Minden tavasszal pirosra pingálta az ajtaját a falait mellette (a külső házfalat) ablakkereteket….mindent. Ezen felül volt még valami ami teljesen egyedivé tette őt. Volt fürdőszobája! Egyszer még fürödtem is nála! (mondjuk 8 éves voltam)
Gondos kis házikertje volt és papagájai akiknek közösen szedtük a fűmagot….mikor elmentem az ajtaja előtt sose bírtam megállni hogy ne csípjek le egy levelet valamelyik növényéről….ő pedig mindig megkérdezte – Lacika nem láttad ki csipkedi a virágaimat? Bukta….na mindegy azért folytattam ő pedig a kérezősködést :)
Szép rendezett lakása volt pár babával szépen felöltöztetve (rendszerint levetkőztettem őket de sose találtam semmi említésre méltót) Közös kis kártyázásunk abból állt hogy kártyavárat építettünk (néha igazán nagyokat) levelezőlapokból amit a munka végeztével befőttesgumival szétlőhettem! (Remek szórakozás!)
Emlékszem egyszer kaptam egy bumerángot nagyapámtól. Jó nagyot hajítottam rajta és baszki visszajött! Egészen a Füleki-néni ablakáig….na akkor mondjuk nem örült nagyon….
Összegezve megtanulhattam tőle mi a különbség a vidéki és a pesti emberek között…
Megemlítem még azt is hogy fura de nem szerette a gyerekeket engem azért szeretett mert jónevelt voltam (hogy az ő szavait idézzem) legutoljára tavalyelőtt hallottam róla akkor combnyaktörésből gyógyult (meggyógyult) azóta nem tudom mi lehet vele remélem él még…

Mellette a Gejza meg a törpe.
Hát baszom ilyen elbaszott párt még nem láttam azóta se…a törpe vagy 130 cm fehércigány (oláh) a Gejza cigó classic.
A (nő?) arcán mindig egy olyan egybites pilantás. Gejza néha felpörgette a merevlemezt és elment még melót keresni is de a sarki viola presszónál messzebb aligha jutott. Volt két gyerekük mindkettő mongolidióta ami nem az ő hibájuk természetesen (de azért valami genetika csak van benne ha láttátok volna a törpét tudnátok)
Egyetlen kapcsolatom velük egy balhé volt amikor belémkötött a törpe. Előtte összeveszett egy másik cigo clasicc-al a házban (gusztival a ferenc tér kung fu harcosával) amikor is azt üvöltözte neki –mi van a Gejza fasza kell? Majd szólok nekije! Ect ect ect….
Na mit ad isten másnap bekóstolt engem is….nekem is magyaráz hogy majd ő szól a gejzának….nem írom le mit válaszoltam de gejza többszöri hivásra sem akart kijönni a lakásból.
Itt meg is szakadt a kapcsolat közöttünk amivel sokat nem vesztettem….

Mára ennyi de jön még kutyára dér….

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nyúlszar paradoxon.

Szeretném leszögezni az elején hogy én csípem Bear Gryllst. Amit az a fószer végigcsinál az nem semmi! Jeges vízbe ugrálni, minden gusztustalan csúszómászót megenni, elefántszarból folyadékot préselni és meginni, hát ez nem gyerekjáték.... Minap erdőben bandukolt ahol talált egy adag rénszarvasszart. Pici dekoratív csokibogyók. Ezt a régiek mint a multivitamint fogyasztották! -Közli Bear Hopp be is kap egyet kettőt belőle miközben kitér arra hogy bizony ezek az állatok gyors emésztéssel vannak megáldva így voltaképp az anyagok nagyrésze (vitaminok, ásványi anyagok) megmaradnak benne ami nekünk segíthet a túlélésben. A Nyulak -magyarázza Bear -minimum egyszer megeszik az ürüléküket hogy a tápanyagokat jobban felhasználják. Nos itt bennem létrejött egy kis logikai görcs. Adott egy túlélési helyzet, ahol én mint túlélni vágyó szimbiózisba kerülök egy nyúllal. Nevezzük Dezsőnek. Na most akkor én honnan tudhatom meg, hogy Dezső elsőre szarja ki, vagy már a második körben? Mert ugyeb

Van Dyke technika....Cianotípia barna változat.

Ismertetek pár technikát azoknak akik foglalkoznak cianotípiával és hasonló eljárásokkal....a Van Dyke technika a cianotípia egy változata ám a végeredmény ez esetben egy barna nyomat. Lényeges dolog amit rengetegen kihagynak az a papír enyvezése. Nyúlenyvvel a papírt lekezeljük majd két napig pihenni hagyjuk. Az enyv hatására a papíron megjelenő fotó jóval sötétebb tónusú, kontrasztosabb lesz. a Recept: ferri-ammónium-citrát  : 9gramm, 33cc desztilláltvízben keverve míg áttetsző zöldes nem lesz. Bórkősav : 1,5gr 33cc desztillált vízben oldva ezüstnitrát : 3,8gr 33c desztillált vízben oldva Elsőnek keverjük a ferri amonnium citrátot a borkősavval....öntsük egybe a két folyadékot és lassú határozott ringatással keverjük el.... Az ezüstnitrátot lassan, óvatosan keverjük hozzá kissebb adagokként, hasonló mód keverve. A végeredmény egy áttetsző zöldes folyadék....ha nem áttetsző akkor valószínűleg kuka..... Fontos! a folyadék nem fényérzékeny amíg meg nem szárad! Ettől füget